Alexander Albon er en thai-britisk kører, som har gået den sædvanlige vej fra karting over Formel Renault 2.0, European Formula 3 hvor bedste resultat var en 3. plads i 2014-mesterskabet, i GP3 med en samlet 2. plads i 2016 og endelig en 3. plads i Formel 2-mesterskabet i 2018. I 2019 kom Albon til Formel 1 og Toro Rosso, hvor han efter en serie løb avancerede til moderteamet Red Bull som makker til Max Verstappen. De to fortsætter sammen hos Red Bull i 2020.
| Diverse oplysninger | |
|---|---|
| Land | Thailand |
| Fødselsdag | 23/05 1996 |
| Team 2025 | Williams Racing (Kører) |
| År | Rolle | Team | Motor | Bil nr. | VM placering |
|---|---|---|---|---|---|
| 2019 | Kører | Scuderia Toro Rosso | RA619H | 23 | 8 |
| 2019 | Kører | Oracle Red Bull Racing | RA619H | 23 | 8 |
| 2020 | Kører | Oracle Red Bull Racing | RA620H | 23 | 7 |
| 2022 | Kører | Williams Racing | 23 | 19 | |
| 2023 | Kører | Williams Racing | Mercedes | 23 | 13 |
| 2024 | Kører | Williams Racing | Mercedes | 23 | 17 |
| 2025 | Kører | Williams Racing | Mercedes | 23 | 8 |
| Nr. | Løb | Team | Placering | Årsag | Point |
|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Australiens Grand Prix | 4. | 12 | ||
| 2. | Kinas Grand Prix (SPRINT) | 11. | 0 | ||
| 2. | Kinas Grand Prix | 7. | 6 | ||
| 3. | Japans Grand Prix | 9. | 2 | ||
| 4. | Bahrains Grand Prix | 12. | 0 | ||
| 5. | Saudiarabiens Grand Prix | 9. | 2 | ||
| 6. | Miamis Grand Prix (SPRINT) | 4. | 5 | ||
| 6. | Miamis Grand Prix | 5. | 10 | ||
| 7. | Emilia Romagnas Grand Prix | 5. | 10 | ||
| 8. | Monacos Grand Prix | 9. | 2 | ||
| 9. | Spaniens Grand Prix | 19. | Udgået | 0 | |
| 10. | Canadas Grand Prix | 20. | Udgået | 0 | |
| 11. | Østrigs Grand Prix | 17. | Udgået | 0 | |
| 12. | Englands Grand Prix | 8. | 4 | ||
| 13. | Belgiens Grand Prix (SPRINT) | 16. | 0 | ||
| 13. | Belgiens Grand Prix | 6. | 8 | ||
| 14. | Ungarns Grand Prix | 15. | 0 | ||
| 15. | Hollands Grand Prix | 5. | 10 | ||
| 16. | Italiens Grand Prix | 7. | 6 | ||
| 17. | Aserbajdsjans Grand Prix | 13. | 0 | ||
| I alt i 2025 | 80 | ||||