Leclerc er den yngste Ferrarikører der har sat bilen på pole position, og det så også ud til at Leclerc ville tage sejren. Da der manglede 11 omgange af løbet, fik Leclerc problemer med sin Ferrari. Bilen kørte langsommere, og Hamilton samt Bottas havde ikke problemer med at indhente og overhale Leclerc, som tabte ca. 5 sekunder pr. omgang. Verstappen var lige ved at overhale Leclerc og tage 3. pladsen fra ham, men en safety car, to omgange før mål gjorde at Verstappen måtte blive bag Leclerc.
”Vi er ved at tjekke motoren for hvordan fejlen opstod, men den opstod helt sikkert i motoren. Vi havde fejltænding på den ene cylinder, men årsagen kender vi ikke endnu,” siger Ferrarichef, Binotto.
Binotto, Copyright Ferrari
Vi sender motoren tilbage til fabrikken i Maranello, for at sikre os hvad der gik galt. Den gode nyhed er, at motoren stadig er funktionsdygtig. Vi kommer til at bruge motoren igen om fredagen i Kina, og så har vi tid nok til at tjekke om dens ydeevne er i orden.
”Jeg ved ikke hvor rygterne kom fra, men det var ikke MGU-H enheden der fejlede, men når sådan noget sker med tændingen, så prøver vi at ændre tændingsindstillingen. Det virkede desværre ikke, så det var vigtigere at få bilen sikkert hjem. Det var en svær beslutning at fortsætte under de omstændigheder, men der stod en 3. plads på spil, så i sidste ende var det den rigtige beslutning.”