Af: Allan (arh@bmf1.dk)
d. 10/01 2016
klokken 09:10
I takt med at der er blevdet kørt mere gummi i asfalten, er feltet blevet trukket sammen.
Længe var der kun få tiendedele mellem de første, men hen mod slutningen skruede Mercedes. og især Hamilton, godt op for deres indsats, hvilket betød at Hamilton pludselig var mere end 6 tiendedele sekund hurtigere end Rosberg, der op til dette tidspunkt havde været den hurtigste mand på banen.
Men mest interessant, især med danske øjne, var det at Renault så ret stærke ud. Faktisk var Kevin Magnussen helt oppe som nummer 8, med under 15 minutter tilbage, men så var det som om, at nogle af de andre lige skruede op for deres indsats.
En af dem der lå et stykke tilbage var Sebastian Vettel i Ferrari, hvilket han ændrede på med få minutter tilbage.
Også Kimi Räikkönen viste gode takter for Ferrari, men Hamiltons bedste tid, kunne de ikke rigtigt gøre noget ved.
Red Bull, med deres fantastiske racer, viste at de har en plan om at ville udfordre Mercedes igen.
Max Verstappen rykkede med 4 minutter tilbage, op som nummer 2, men dog lidt mere end 4 tiendedele sekund langsommere end Hamilton, men næsten to tiendedele hurtigere end Rosberg.
Der var ikke nogle rigtige uheld i træningen, men der var dog en del der havde problemer med at få deres racer optimalt rundt i det sidste sving.
Til slut sluttede Palmer foran Magnussen, dog kun med lidt over en tiendedel sekund og det så ud til at kunne tilskrives, at Ericsson fik placeret sin Sauber racer i vejen for Magnussen.
Med lidt held, kan vi se Magnussen videre til Q2 om et par timer.