Engelske Alexander Albon (som kører under Thailandsk flag), har haft en turbulent karriere i motorsport indtil videre.
Albon har aldrig opnået de store præstationer i junior-kategorierne, og han var tidligere Red Bull-junior - for senere at blive droppet kort tid efter.
I 2018 overraskede Albon de fleste, da Red Bull hev ham tilbage i “familien”, og tilbød ham at blive Toro Rosso-kører til 2019-sæsonen.
12 løb skulle der til for Albon at vise sit værd. Og 12 løb skulle der til, for at Gasly blev degraderet tilbage til Junior-teamet.
Alexander Albon fik nyheden om sin forfremmelse, første dag i F1’s sommerpause. Så han har ikke haft mange timer til at kunne forberede sig på det store skifte.
Alexander Albon til pressemøde
Copyright Bil Magasinet BMF1
Selv om Albon siger, at de to biler i princippet begge to bare har fire hjul, så er en Formel 1-bil avanceret, og kræver tilvænning.
Den første dag på kontoret forløb smertefrit, og begge biler kom tilbage i pit fredag aften i god behold.
“Det føltes ikke så skidt derude” sagde han efter tredje træning og smilte.
“Det har været børne skridt for mig, og jeg har været ret afslappet.”
Dagen idag har mest handlet om at han skulle tilvænne sig bilen, og lære sine ingeniører at kende.
Selv udtaler han, at det giver lidt mere ro, at han starter bagerst til løbet. Det gør han, da Honda har skiftet motorenheden i Albon (og Kvyats) racere.
Albon ville alligevel gerne have været med i “kvalifikationskampen”, men ser det her som en mulighed for at lære bilen bedre at kende.