Hvordan håndterer du det fysiske pres?
Efter de nye regler med lempelse af vægten på køreren, så er det selvfølgelig blevet nemmere med hvad man indtager som kører. Jeg har aldrig haft problemer med min vægt. Jeg har aldrig været en stor fyr, jeg er lidt mindre bygget end de fleste. Nu er der mere fokus på styrketræningen, og jeg løfter mere ”jern” end tidligere, det er blevet lidt mere ”mandetræning”, hvis man kan sige det.
Hvordan takler du den interne konkurrence med Grosjean, som der altid er på et F1 hold?
Det er ikke så kompliceret. Vi kæmper om de samme point, på den ene side er vi team kammerater, men så alligevel ikke, vi scorer jo point til det samme team, så vi er også hinanden største konkurrenter. Vi skal dog ikke modarbejde hinanden og vi må gerne køre ræs mod hinanden. Man ser på nogle teams at der prøver kørerne at modarbejde hinanden for at stå bedre frem foran teamet i forhold til sin teamkammerat. Jeg synes Grosjean og jeg har et sundt forhold til hinanden.
Hvilken bane er din favorit bane og hvorfor?
Jeg har faktisk 3-4 baner der er mine favoritbaner, det er Monaco, Suzuka, Spa og Silverstone. Suzuka, Spa og Silverstone fordi de er ret hurtige baner, hvor F1 bilerne kommer til deres ret, og du kan virkelig kører bilen til grænsen med ekstrem høj fart. Monaco er speciel fordi det er en smal bane og det går vildt hurtigt igennem gaderne, så du mærker farten på en helt fed måde.
Kevin under BMF1 interview
Copyright BMF1
Hvad er dine ambitioner indenfor de næste 5 år?
Ambitionen er stadigt at gå efter at bliver verdensmester. Som det er nu hos Haas bliver det nok svært at vinde med dem, men det er et hold jeg har det utroligt godt med og det fungere godt på holdet. Tiden må vise hvad der sker.
Hvad er din bedste oplevelse i F1?
Det er helt klart mit første F1 løb i 2014 i Australien med McLaren hvor jeg slutter på 2. pladsen. Det var vildt at komme på podiet i mit førte F1 løb. Jeg havde gået og drømt om at køre F1 i hele mit liv, og nu stod jeg så her med en bil der havde potentialet til at vinde, det var en helt utrolig fed oplevelse at få muligheden, og med det team jeg også havde drømt om at køre for.
Hvad er den værste oplevelse?
Det var helt klart at miste sædet hos McLaren. Jeg havde ikke regnet med det. Jeg havde fået at vide at jeg ikke skulle se mig om efter et sæde hos andre teams for de havde valgt mig til at fortsætte hos McLaren. Så gik der politik i det, og dem der havde fortalt mig at jeg havde et sæde blev nedstemt af nogle af ejerne bag McLaren, som ellers ikke havde blandet sig før i kørersammensætningen, på grund af en intern stridighed. Jeg måtte desværre så forlade holdet. Nu her efter nogle år, og jeg ser på McLaren i dag, så er det måske meget godt det der skete.