Af: Allan (arh@bmf1.dk)
d. 07/26 2019
klokken 16:07
Dagens anden træning, der blev afviklet med asfalt temperaturer på over 50 grader, var en stor udfordring for den nye HAAS konfiguration som Kevin kørte, men bedre for den gamle som Grosjean har.
Grosjean sluttede som nummer , mens Magnussen sluttede nede som nummer 18. Skidt at lave bilen langsommere som de nu åbentlyst har. Tilmed var der nye opdateringer på Kevins bil.
Hvis HAAS sædevarmen er sat lidt ned, så er den det ikke for Pierre Gasly hos Red Bull. Den unge franskmand, der ellers viste gode takter på Silverstone, smadrede Red Bull raceren i sidste sving, efter noget der kun kan tilskrives som en kørerfejl.
Tiderne der blev sat med tunge racere, da holdene stimulerede løbs setup, viste at McLaren var godt med fremme, det samme var Grosjeans HAAS også, mens varmen drillede Renault og især Hülkenberg, der over radioen fik besked på, at han skulle tige stille og kører, når han nu vidste at de ikke kunne gøre noget lige nu.
Ferrari viste igen, at de er stærke og deres biler så ud til at fungere rigtigt godt mens de var tunge.
Men man sidder også og tænker, at Mercedes bare lader dem få disse to træninger, for så for alvor at skrue bissen på, når det gælder til kvalifikationen imorgen, hvor det skulle blive 10 grader koldere.
I bunden, hvor vi igen finder Williams, bliver det mere og mere klart, at Robert Kubica ikke har det der skal til. Russel var markant hurtigere end Kubica.
En helt overraskelse var dog Lance Stroll, der satte en helt vild tid, der sendte ham godt op i feltet. En tid han dog ikke formåede at gentage.